nyheter/notiser

Det senaste om båtbottensanering och XRF mätning kan du läsa här.
Vi diskuterar även detta på kommande  höstmöte 2020-11-04 Vilsta  Sporthotell kl 19.

Läs hela inlägget »

Natten mellan Fre Lördag i gångna helgen hade vi tillgrepp på båtklubbens slip, en större 2 år gammal Yamaha utombordare blev stulen.
 Tjuvarna har kommit båtvägen, kapat kedjor med vinkelslip, transporterat båten någonstans för att demontera motorn och köra bort den. Båten är lämnad i sjön och hittades i vassen uppströms vattenverket.
Båt relativt oskadad men styrvajrar, hydraulik batterikbalar mm kapat med vinkelslip.  Håll utkik! ta upp din båt om säsongen är över.

Läs hela inlägget »

Läs om hur årsmötet genomförs här

Läs hela inlägget »

För ÖHJMBK gäller samma regler och rekommendationer som i övriga samhället, dvs alla har ett personligt ansvar att inte sprida smitta.
Särskilt för vår klubbverksamhet innebär det:
-Midsommarfirande som det brukar firas (lekar, knytis, dans) inte kommer ske.
-Kräftskiva hoppas vi kunna genomföra, återkommer om det
-När vi träffas på bryggor, klubbhus och slip mm så skall vi hålla en social   distans
Det är inte förbjudet att mindre sällskap använder klubbhus och bastu, men det som tidigare var självklart i umgänget är inte längre det.
Man skall inte ”tränga” sig på i umgänget, och man skall visa respekt för andra mht risker med smittspridning.

Som tur är just båtlivet kanske den minst drabbade fritidssysselsättningen och vi hoppas på en bra sommar med mycket båtliv.

Läs hela inlägget »

Åk på båtmässan med ÖHJMBK.
Klubben betalar inträdet (185 kr), du betalar bussen (130 kr). Anmäl dig till Håkan Larsson (070 2089900), Håkan bokar bussbiljett åt oss, entrebiljett delas ut vid ankomst.
Vi åker med Tuna trafiks mässbuss från busstation 8.30, hemfärd 16.20.

Kallelse Årsmöte 2020

Datum:  2020-03-08

Plats:    Equmeniakyrkan, Lunger

Tid:       15.00

Hjälmarens Vattenförbunds nya
regleringssamordnare kommer till vårt
årsmöte och håller en presentation, och jag
lovar, det blir tillfälle att ställa frågor också.

Vi inleder mötet med ett besök av Carl-Eric Almskoug, tidigare ledamot i Hjälmarens
Vattenförbunds styrelse och numera förbundets nya regleringssamordnare.
Han ska prata om: "Vad finns det för verktyg att reglera Sveriges fjärde största sjö”.
Bl. a. handlar det om ”Räta linjen och andra nivåer som man ska ta hänsyn till”. Detta
och mycket mer kommer vi få information om på årsmötet.

Dagordning:
1. Mötets öppnande
2. Mötets utlysande
3. Fastställande av röstlängd
4. Godkännande av dagordning
5. Val av ordförande för årsmötet
6. Val av sekreterare för årsmötet
7. Val av två justeringsmän tillika rösträknare
8. Verksamhetsberättelse för 2019
9. Resultat- och balansräkning för 2019
10. Behandling av revisorernas berättelse för 2019
11. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen och kassaförvaltare verksamhetsåret 2019
12. Fastställande av utgifts- och inkomststat samt medlemsavgifternas storlek för
13. Verksamhetsplan för 2020
14. Behandling av motioner och förslag.
15. Val av styrelseledamöter och ersättare
16. Val av revisorer och revisorsersättare
17. Val av valberedning
18. Övriga frågor
19. Avslutning

Läs hela inlägget »

Du kan ändra denna exempeltext. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Donec libero. Suspendisse bibendum. Cras id urna. Morbi tincidunt, orci ac convallis aliquam, lectus turpis varius lorem, eu posuere nunc justo tempus leo. Donec mattis, purus nec placerat bibendum, dui pede condimentum odio, ac blandit ante orci ut diam.